Fifth Generation, Inc. benoemt DISARONNO INTERNATIONAL B.V. als Nederlandse distributeur voor Tito’s Handmade Vodka

Amsterdam (21 April, 2020): Dankzij twee nieuwe distributieovereenkomsten in Australië en Nederland, vinden Australische en Nederlandse consumenten binnenkort America’s Original Craft Vodka in meer lokale bars, restaurants en slijters. Daarmee zet America’s Original Craft Vodka de wereldwijde groei voort.

Fifth Generation, Inc., de maker van Tito’s Handmade Vodka, heeft aangekondigd dat DISARONNO INTERNATIONAL B.V. Tito’s distributeur wordt in Nederland. Het in Amsterdam gevestigde bedrijf en divisie van de Italiaanse multinational Illva Saronno, is een grote speler in de drankenindustrie in Nederland. DISARONNO INTERNATIONAL B.V. is verantwoordelijk voor de verkoop en marketing van onder andere Quintessential Brands, Heaven Hill, Finest Call-producten, Disaronno en andere populaire dranken zoals Tia Maria, Zucca, Aurum, Isolabella Sambuca en Isolabella Limoncello.

“We zijn erg trots op de nieuwe samenwerking met Tito’s Handmade Vodka. Met dit merk versterken wij ons huidig portfolio van wereldwijde merken. We kijken uit naar een langdurige samenwerking om Tito’s verder uit te bouwen in de zeer competitieve markt in Nederland”, aldus Bert de Winter, Executive Director van DISARONNO INTERNATIONAL B.V.

In Australië wordt ICONIC Beverages, gevestigd in Brisbane, het bedrijf dat het merk vanaf 1 juli 2020 in Australië gaat vertegenwoordigen. Het portfolio van premium sterke drankenmerken van het bedrijf omvat Balcones Distilling, RittenHouse Rye Whiskey, Kinahan’s Irish Whiskey, Quick Brown Fox Coffee Likeur en Larrikin Gin uit Australië.

“We zijn erg trots om de samenwerking met Tito’s Handmade Vodka aan te kondigen en willen het grote werk dat Southtrade tot nu toe heeft gedaan aan het merk erkennen”, zegt Dean Terranova, de oprichter en algemeen directeur van ICONIC Beverage. “We zijn van plan om dit wereldberoemde merk hier in Australië naar een hoger niveau te tillen!”

“Beide nieuwe distributeurs zijn geselecteerd vanwege hun ondernemersgeest, diepgaande kennis van respectieve markten en sterke focus op brandbuilding”, zegt John McDonnell, algemeen directeur van Tito’s.

“De teams van ICONIC Beverages en DISARONNO INTERNATIONAL B.V. zijn gepassioneerd over het bouwen van merken, wat enorm belangrijk is voor de wereldwijde groei van Tito’s. Door onze steun aan gemeenschapsdoelen over de hele wereld creëren wij niet alleen drank van hoge kwaliteit, maar bouwen wij aan een merk waar consumenten en handel dol op zijn en het met trots drinken, ” voegt McDonnell toe. “Wij kijken ernaar uit om met ICONIC Beverages en DISARONNO INTERNATIONAL B.V samen te werken, om meer mensen kennis te laten maken met America’s Original Craft Vodka.”

Over de handgemaakte wodka van Tito’s:
Tito’s Handmade Vodka is Amerika’s originele ambachtelijke wodka. In 1997 kreeg Bert “Tito” Beveridge de eerste wettelijke vergunning om in Texas te distilleren en creëerde hij Tito’s Handmade Vodka. Tito maakt zijn Vodka op basis van maïs met ouderwetse potstills en de Vodka is van nature glutenvrij. Tito’s Handmade Vodka heeft de prestigieuze Double Gold Unanimous Judge’s Choice gewonnen tijdens de San Francisco World Spirits Competition en versloeg 72 van ’s werelds belangrijkste Vodkamerken. Tito’s wordt nog altijd zeer goed ontvangen vanwege zijn onberispelijk schone smaak, betaalbaarheid en merkgroei. De handgemaakte Vodka van Tito wordt gedistilleerd en gebotteld door Fifth Generation, Inc. in Austin, Texas, en is verkrijgbaar in 1L, 70cl en 5cl. De handgemaakte Vodka van Tito is verkrijgbaar in meer dan 130 markten, waaronder Amerika, Europa, Azië, Australië en het Midden-Oosten.

Meer info: www.titosvodka.com of www.disaronnointernational.nl