Medewerker Orderdesk en Aftersales – Disaronno International BV

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste en zeer gemotiveerde Medewerker Orderdesk en Aftersales met oog voor detail die ons team komt versterken. Je zult een cruciale rol spelen in het bieden van de juiste ondersteuning aan onze klanten gedurende de hele order-to-cash-cycle. Deze rol vereist sterke communicatieve vaardigheden en probleemoplossend vermogen. Ga jij zorgvuldig en gestructureerd te werk en ben je goed in plannen en organiseren, dan is deze rol perfect voor jou.

DIS is our company:

Met het hoofdkantoor in Italië, is Illva Saronno Holding het moederbedrijf van een toonaangevende en gediversifieerde groep consumentgerichte bedrijven over de hele wereld. Het beroemdste merk, Disaronno, “De favoriete Italiaanse likeur van de wereld”, wordt verkocht in meer dan 160 landen en heeft een geschiedenis van vijf eeuwen.

Als onderdeel van de groeistrategie binnen de Benelux-markt heeft de Illva Group dertig jaar geleden haar eigen Nederlandse dochteronderneming Disaronno International BV opgericht, verantwoordelijk voor de operationele activiteiten in Nederland. Vanaf 2022 zijn we ook actief in België en Luxemburg, met een kantoor in Braine l’Alleud (nabij Brussel).

We hebben ambitieuze plannen voor snelle groei in de nabije toekomst en investeren zwaar in geconsolideerde merken, innovaties en agency-merken.

About DIS role:

Organisatie

Je zult rapporteren aan de Logistics & Customer Service Manager van Disaronno International BV, die verantwoordelijk is voor Customer Service, Order Management en Logistic Management activiteiten. Het team bestaat uit 3 personen, die met elkaar verantwoordelijk zijn voor alle orders en gerelateerde activiteiten in de BENELUX.

Verantwoordelijkheden:

  • Order management: Ontvang en verwerk verkooporders en geef vervolgens verkoopfacturen uit aan klanten. Help klanten bij het plaatsen van bestellingen, volgen, annuleren en wijzigen. Werk samen met de externe logistiek dienstverlener om een nauwkeurige en tijdige orderverwerking te garanderen.
  • Klantinteractie: Interactie met klanten via telefoon, e-mail, chat en andere communicatiekanalen om vragen te beantwoorden, problemen op te lossen en informatie te verstrekken over producten of diensten. Behoud een vriendelijke en professionele houding terwijl je actief luistert naar de behoeften van de klant.
  • Probleemoplossing: Identificeer en verhelp problemen van klanten, vind effectieve en tijdige oplossingen. Escaleer complexe problemen naar de juiste stakeholder en volg de vastgestelde procedures.
  • Klachtenafhandeling: Behandel klachten en feedback van klanten op een respectvolle en empathische manier. Zet negatieve ervaringen om in positieve, waarbij je streeft naar het overtreffen van de verwachtingen van de klant.
  • Ondersteuning bij incasseren: Neem contact op met klanten via telefoon, e-mail en andere communicatiekanalen om openstaande betalingen te innen binnen de vastgestelde termijnen. Onderhandel over terugbetalingsregelingen indien nodig en behoud een professionele houding bij het beantwoorden van klantenvragen.
  • Rapportage: Genereer periodieke en ad-hoc rapporten over onder andere de prestaties van de externe logistiek dienstverlener, de status van debiteuren en de voortgang van incasso. Geef inzichten en aanbevelingen aan het management voor besluitvorming.
  • Masterdatamanagement: invoeren van prijslijsten, commerciële en promotionele kortingen per product/klant in het ERP-systeem.
  • Samenwerking tussen afdelingen: Samenwerken met Sales, Marketing en Finance om aan de behoeften van klanten te voldoen en feedback te geven voor verbeteringen. Ondersteun de coördinatie van verkoopprognoses en product replenishment voor interne productieafdelingen of externe leveranciers.
  • Voorraad: Monitoren van voorraad (eigen en retailers), periodieke fysieke voorraadtellingen uitvoeren en aansluiten met boekhoudkundige waarde (in samenwerking met Finance).
  • Beheren van relaties met de douane en problemen gerelateerd aan accijnsverplichtingen.
  • Procesverbetering: Identificeer en implementeer mogelijkheden om de order-to-cash-cycle te stroomlijnen. Neem deel aan continue verbeteringsinitiatieven om efficiëntie en effectiviteit te optimaliseren.

Kwalificaties:

  • Relevante ervaring in een vergelijkbare rol, bij voorkeur in FMCG
  • HBO werk- en denkniveau
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, met het vermogen om professioneel en empathisch met klanten om te gaan.
  • Detailgericht en georganiseerd, met het vermogen om te multi-tasken en tijd effectief in te delen. Zeer nauwkeurig bij invoeren en aansluiten van gegevens.
  • Teamspeler met het vermogen om positieve relaties op te bouwen tussen afdelingen. Positieve houding, aanpassingsvermogen en bereidheid om te leren en te groeien.
  • Goede Microsoft Office vaardigheden, en om kunnen gaan met datasets en het genereren van rapporten.
  • Vloeiend in Nederlands en Engels, kennis van de Franse taal is een pré.

Nice to have:

  • Kennis van Oracle JD Edwards

Why is DIS the job for you?

Disaronno International BV is een ambitieus internationaal FMCG-bedrijf met een rijke geschiedenis, en een solide leider in alcoholische dranken, die verwacht versneld verder te groeien. Ons kantoor is gevestigd in de Houthavens, een van de meest populaire locaties van Amsterdam langs het IJ. Je ontvangt een concurrerend salarispakket, afhankelijk van je kennis en ervaring. Er is een uitgebreid pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 38 vakantiedagen (waarvan 13 Adv-dagen), vergoeding van ziektekostenverzekering, pensioenregeling en deelname aan een bonussysteem.

DIS is the job for you, solliciteer dus voor de functie van Medewerker Orderdesk en Aftersales en sluit je aan bij het team. Voor meer informatie of om direct te solliciteren kan je contact opnemen met Louis Swart (FD, lswart@disaronno.nl) of Rob van Egmond (Country Director), rvanegmond@disaronno.nl).